cemrom doloflor

Lidl România, în parteneriat cu producătorii români

Share Button

Lanțul de magazine Lidl România și Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară din București (USAMVB) au încheiat un parteneriat care vizează susținerea producției locale de fructe și legume și mediul de afaceri românesc. Pentru a elucida modul de desfășurare a acestui program și beneficiile pe care le va aduce am stat de vorbă cu reprezentanții Lidl România.

– Care este viziunea, scopul acestui proiect și ce anume a determinat demararea lui?

– Parteneriatul strategic cu Universitatea de Științe Agronomice și Medicină Veterinară din București (USAMVB) s-a născut ca urmare a dorinței noastre de a încuraja prezența produsului românesc la raft. Prin acest proiect, vom continua să oferim clienților noștri produse autohtone de o calitate înaltă, proaspete și sigure. Totodată, vom asigura o piață de desfacere pentru legumele și fructele românești, la standardele de calitate Lidl.

Mai mult, am început demersurile și pentru promovarea și cultivarea unor soiuri românești, cu sprijinul Universitatății de Științe Agronomice și Medicină Veterinară din București, al stațiunilor de cercetare și al institutelor de profil din România. Proiectul se desfășoară sub umbrela „Cultivat în România, specific românesc“ și vizează acele soiuri adaptate din punct de vedere pedoclimatic specificului de producție național, care reprezintă un model de gust pentru consumatorul român.

– Când a debutat acest proiect și în ce stadiu se află în acest moment?

– Demersurile pentru acest proiect au început încă de la sfârșitul anului 2015, fiind o modalitate suplimentară prin care venim în întâmpinarea producătorilor români. Parteneriatul a fost lansat oficial în data de 1 iulie 2016, printr-un eveniment desfășurat în cadrul USAMVB, organizat cu sprijinul Lidl România și al Societății Române a Horticultorilor. În urma întâlnirii s-au încheiat noi contracte pentru anul 2016, care au furnizat o mare parte din produsele pe care clienții le-au putut găsi în Piața Lidl în acest sezon. Până în momentul de față, Lidl a încheiat 30 de contracte cu producătorii români, în urma cărora s-au livrat aproximativ 44% din fructele și legumele românești de sezon.

– Câți fermieri vă propuneți să atrageți în acest parteneriat?

– Intenția noastră este de a susține cât mai mulți producători locali în demersul de a-și dezvolta și îmbunătăți standardul produselor și al proceselor de logistică. Mai mult, dorim să ajungem la un procentaj de 100% în ceea ce privește aprovizionarea Pieței Lidl cu legume și fructe românești pe durata sezonului.

– Cum îi veți susține concret?

– Susținerea producătorilor locali prin colaborarea cu USAMVB presupune mai multe componente. Un prim aspect este sprijinul oferit de universitate în organizarea întâlnirilor cu producătorii sau diverse cooperative de producție. Până acum au avut loc două astfel de evenimente: în luna iulie, în urma căruia am stabilit parteneriate cu unii dintre producătorii locali prezenți, și în luna decembrie, cu producătorii români cu care colaborăm.

Totodată, parteneriatul dintre Lidl și USAMVB implică și vizite de lucru și sesiuni de consiliere oferite gratuit producătorilor care fac parte din programul nostru. Acestea au ca scop principal identificarea și soluționarea eventualelor probleme tehnice și procedurale cu care ei se pot confrunta pe întreg parcursul sezonului. De exemplu, una dintre solicitările primite a fost pentru o cultură de roșii care nu se coceau din cauza frigului. Împreună cu specialiștii de la Universitate am reușit să îi oferim producătorului o soluție în doar 6 ore.

– Care va fi relația dintre furnizorii locali și Lidl România?

– Dezvoltarea relației cu producătorii locali a fost și rămâne o prioritate pentru noi, iar prin parteneriatul strategic și sustenabil cu Universitatea dorim să continuăm să construim o relație de colaborare și încredere cu partenerii noștri. În acest sens, îi încurajăm pe producătorii locali să vină la conferințele pe care le organizăm alături de specialiștii USAMVB, în cadrul cărora abordăm subiecte de actualitate din domeniul agriculturii și discutăm despre diversele probleme sau situații cu care aceștia se confruntă.

– Ce condiții trebuie să îndeplinească cei interesați să lucreze cu rețeaua dvs. de magazine?

– De cinci ani, de când suntem prezenți pe piața din România, ne respectăm promisiunea de a le oferi clienților noștri prospețime zilnică în Piața Lidl. Astfel, respectarea timpului de livrare este un prim criteriu de selectare, alături de un plan de producție bine pus la punct și de trasabilitatea produselor. De asemenea, constanța în calitate este un factor decizional foarte important, în special în ceea ce privește siguranța produselor pentru consumator. În acest context, le suntem alături producătorilor care doresc să își dezvolte capacitățile de ambalare, depozitare și livrare.

– Produsele provenite de la fermierii locali înscriși în acest program vor fi semnalizate la raft?

– Politica noastră presupune semnalizarea provenienței fiecărui produs din Piața Lidl. Mai mult, cutiile de depozitare la raft a legumelor și fructelor livrate de furnizorii locali sunt semnalizate cu logo-ul „Produs în România“. Excepție fac morcovii, cartofii, ceapa, sfecla, care sunt livrate în saci și au prove­niența semnalizată lângă eticheta de preț.

– Explicați fermierilor care vor fi beneficiile pe care le vor obține în urma acestui parteneriat.

– Din respect pentru partenerii noștri, ne angajăm la desfacerea sigură a mărfii livrate către un număr considerabil de consumatori din toată țara. Totodată, le oferim acestora siguranța unui parteneriat pe termen lung, în cadrul căruia vor beneficia de sprijin tehnic de specialitate și de susținere pentru dezvoltare.

Patricia Alexandra POP

Revista Agrobusiness nr. 2, 16-31 ianuarie 2017 – pag. 12-13

One Comment

Add a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.