cemrom doloflor

Afacerea LeFruMarin, un model de succes

Share Button

LeFruMarinO afacere cu iz franţuzesc, dar mai ales un bun exemplu de antreprenoriat de succes poate fi considerată afacerea LeFruMarin, care s-a dezvoltat pas cu pas în urma profitului reinvestit. Startul afacerii a fost dat de privatizarea unui magazin de legume-fructe de aici rezultând dezvoltarea unui lanţ de magazine, deschiderea unei fabrici de mezeluri şi a unui abator cu dotări moderne, o reţea de distribuţie şi înfiinţarea unei fabrici de pâine, dar cu toate acestea, afacerea nu poate fi considerată integrată deoarece îi lipseşte o verigă importantă: materia primă.

Dezvoltare prin fonduri SAPARD

Trei cuvinte – legume, fructe şi Marin, numele iniţiatorului afacerii, au condus către denumirea LeFruMarin, una care pare a fi desprinsă din limbajul personajelor lui Caragiale, dar care a progresat pe o piaţă de consum într-o continuă creştere după anii ’90.

Chiar dacă în acest moment afacerea este una model, drumul până la această realizare nu a fost nici scurt şi nici uşor. Ascensiunea a pornit în 1997 atunci când, în urma unei investiţii de 2 milioane de dolari, a fost deschisă fabrica de preparate din carne cu o capacitate de 5 tone/zi, după cum menţionează ing. şef Eugen Vasiu. Investiţiile în utilaje performante, cercetările şi eforturile depuse pentru a obţine produse de calitate au făcut ca LeFruMarin să devină un brand cunoscut la nivel naţional fapt care a condus şi la creşterea producţiei.

Un rol important în dezvoltarea afacerii l-au avut fondurile SAPARD. În 2004 a fost demarat primul proiect în valoare de 600.000 Euro prin care s-au achiziţionat utilaje noi pentru prelucrarea cărnii. În următorul an a urmat o nouă finanţare SAPARD în valoare de 1.350.000 Euro la care s-au adăugat alte investiţii din fonduri proprii în valoare de 1.500.000 Euro, bani folosiţi pentru a achiziţiona utilaje, autoutilitare frigorifice dar şi pentru construcţia unei noi fabrici de prelucrare a cărnii cu o suprafaţă de 4000 mp. Cum pentru a rezista pe o piaţă în care concurenţa nu este de neglijat este nevoie să fii în pas cu tehnologia, în anul 2007 a fost demarat un proiect de finanţare prin SAPARD-UL Românesc care a vizat moder­nizarea, retehnologizarea şi mărirea capacităţii de abatorizarea.

Producţie, vânzare şi distribuţie

Sub deviza „Mezeluri de Calitate“, LeFruMarin pune la dispoziţia cumpărătorilor o gamă variată de produse de la produse proaspete, fierte, afumate, crud-uscate, până la specialităţi din carne. Varietatea produselor, peste 100, poate fi pusă şi în seama abatorului propriu care a fost deschis în 2000 şi modernizat în 2007, iar ascensiunea producătorului a fost vizibilă atât la nivel naţional, cât şi în afara graniţelor ţării. Având un departament propriu de distribuţie, produsele ajung în peste 20 de judeţe din ţară şi în 9 ţări membre UE. Aceste date nu arată altceva decât succesul pe care îl au produsele în alegerea consumatorilor, succes dat, după cum susţine ing. şef Eugen Vasiu, de calitatea produselor. „Produsele LeFruMarin sunt din punct de vedere al calității medii și foarte bune. După părerea mea un preparat de calitate înseamnă un produs care are un cost peste 20 de lei / kg pentru că, în acest caz, prețul dictează calitatea. În privinţa calităţii consumatorul trebuie să fie informat, din acest motiv, conform legii etichetării care a intrat în vigoare din data de 13 decembrie 2014, produsele noastre au etichetă care informează corespunzător consumatorul final“, susţine ing. Vasiu.

Abatorul este dotat cu utilaje şi instalaţii de ultimă generaţie, linie modernă de tranşare şi pregătire, parc auto cu 10 autoutilitare frigorifice, staţie de epurare, laborator propriu pentru analize aflat în faza de autorizare RENAR. Pe lângă aparatură, personalul este specializat, în aşa fel încât produsele să îndeplinească toate standardele de calitate. Prin cei 29 de angajaţi, abatorul realizează o capacitate de abatorizare de 200 cap. porc/8 ore.

„Nu uita să te bucuri de viaţă!“

Nu doar produsele din carne LeFruMarin se bucură de succes pe piaţă. Produsele de panificaţie comercializate odată cu deschiderea fabricii de pâine Cuptorul Domnesc vin să completeze afacerea, fabrica ajungând în numai 3 luni la o capacitate de producţie de 5 tone/zi şi la un număr de 30 de salariaţi. Fabrica este dotată cu cele mai moderne utilaje: cuptoare pe vatră, cuptoare electrice, linie automată de mixare şi linie de ambalare şi aduce pe rafturi produse variate: pâine pe vatră, pâine neagră, franzele, cozonaci, dar şi diferite sortimente de produse de panificaţie. Produsele pregătite în cadrul fabricii situate în Săcele-Braşov se găsesc pe mesele românilor din 4 judeţe, Braşov, Dâmboviţa, Buzău, Sibiu, dar şi pe cele ale românilor plecaţi peste hotare, în Grecia, Italia sau Belgia.

Patricia Alexandra POP
Loredana Larissa SOFRON

One Comment

Add a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *